Toni Wolff zisťuje,
že prerobila Milióny

Uhol_92
Štvrtok 31. August 20:00
Veľká sála DJP

„Stretla som ju. Ona mňa nepozná, ja ju áno, ale aj tak sa na mňa usmiala. Ako keby vedela. To stretnutie mi zlepšilo deň, akoby som ani nestretla človeka, ale nejakú Bytosť.“ ... „Ona mi povedala, že polycystické vaječníky sú dôsledkom mojich neprirodzených ambícií. Ženy bojujú za rovnoprávnosť, ale nesprávnym spôsobom.“
Ona. Ony. Odrazu ich je plný svet (Instagramu). Sú tu pre nás, pre naše dobro. Aby nám pomohli nájsť stratenú ženskosť, nasmerovali nás, uľavili, dodali silu, vyliečili. Oku lahodiace fotky, príťažlivé slová, harmonizujúce melódie, korálky, vaginálne vajcia, webináre, semináre… Čo by na to povedala Toni Wolff? „To deal with the collective unconscious demands a solid ego consciousness and an adequate adaptation to reality.“
Inscenácia nezávislého divadla Uhol_92 pokračuje v analytickej línii, ktorú otvoril už titul Ponížení a krvilační (cena Dosky 2022 v kategóriách Najlepšia réžia – Alžbeta Vrzgula a Najlepší kostým – Bet Moth). V rámci výskumu spoločenskej a osobnej zraniteľnosti sa tvorivý tím dostáva k téme „konšpiritualizmu”. Inscenácia je zároveň formálnym experimentom. Vzniká paralelne v dvoch rôznych hereckých naštudovaniach mužských rolí – v podaní Jakuba Jablonského (verzia Carl) alebo Petra Tilajčíka (verzia Emma). Každá z verzií prináša rovnaký dejový oblúk, ale s konkrétnym obsadením sa mení optika a s tým spojené gendrové a vzťahové nuansy.
Ak divák uvidí inscenáciu iba raz, dostane 100 % informácie. Ak však navštívi aj predstavenie v druhom obsadení, dostane k tomu aj 100 % umeleckého zámeru.
Po predstavení nasleduje diskusia s tvorcami vo formáte Q&A (otázky a odpovede).

Réžia, text:  Alžbeta Vrzgula
Dramaturgia: Katarína K. Cvečková
Scéna, kostýmy: Bet Moth
Hudba: Juraj Čech
Choreogafia:  Jakub Jablonský
Technická spolupráca: Juraj Čech, Peter Dolog
Produkcia: Karolína Kováčová
Hrajú: Katarína Gurová, Jakub Jablonský, Peter Tilajčík, Lena Libjaková, Kristína Spáčová